မဟာေဗာဓိပရဟိတေက်ာင္း (ဗုုဒၶဂယာ)

Mahabodhiဗဟုဇန ဟိတာယ၊ သုခါယ၊ ေလာကာႏုကမၸါယ ဗုေဒၶါေလာေက သမုပၸေႏၷာ ေဟာတိ (= လူ၊ သတၱ၀ါအမ်ား၊ အက်ဳိးစီးပြါးျဖစ္ေစရန္၊ ဒုကၡကင္းေပ်ာက္ ခ်မ္းသာေရာက္၍၊ ေလာကကုိေစာင့္ထိမ္း၊ ရန္ၿငိမ္းေအးခ်မ္းေစရန္ ဤေလာကတြင္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ပြင့္ေပၚေတာ္မူလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္)။ ထုိ႔ထက္ဆုိရပါမူ – ဗုဒၶ၀ါဒအျမင္ျဖင့္ ကမၻာႀကီးအား ဒုကၡသုကၡအေထြေထြတို႔ျဖင့္ လုံးခ်ာလည္ေနသည္ဟု သုံးသပ္သည္။ အရာရာတုိင္း၌ ပကတိျဖစ္ပ်က္ေနသည့္အတုိင္း ရွဳဆင္ျခင္၍ အမွန္တရားကုိ ရွာေဖြသည္။ လူသားအား ဒုကၡကႏၱာရမွ သူ႔နည္းသူ႔စြမ္းအားျဖင့္ လြတ္လမ္း (မဂၢသစၥာ) ကုိ ညႊန္းျပသည္။ နိဗၺာန (=ေနာက္ဆုံး၊ အျမင့္ဆုံး အၿငိမ္းဓါတ္)သည္ လူသားတုိ႔ ရယူအပ္ေသာ အထြဋ္ျမတ္ဆုံး ဆုလာဘ္အျဖစ္ ခ်ျပေတာ္မူသည္။ သို ့ရာတြင္ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ ရုပ္ပုိင္း (၀ါ – ေလာကီတုိးတက္ႀကီးပြါးေရး) ကုိ လုံး၀ ပစ္ပယ္သည္ မဟုတ္ေခ်။ ေ၀ဠဳဒြါရသုတ္သည္ ထို ့အတြက္ နမူနာေကာင္းတခုပင္ျဖစ္ၿပီး၊ ဤဘ၀တြင္ေရာ၊ တမလြန္ဘ၀အတြက္ပါ အက်ဳိးျဖစ္မည့္အခ်က္မ်ားကုိ ထည့္သြင္းရွင္းလင္းျပေတာ္မူသည္။ တျခားအလားတူသုတၱန္မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ဓမၼိကသုတ္၊ သိဂၤါေလာ၀ါဒသုတ္၊ မဂၤလသုတ္၊ ပရာဘ၀သုတ္၊ ၀သလသုတ္ႏွင့္ ဗ်ဂၣပဇၹသုတ္မ်ား၌လည္း ႀကီးပြါးခ်မ္းသာေရး၊ အက်ဳိးစီးပြါးခံစားရျခင္းျဖင့္ ယၡဳမ်က္ေမွာက္ဘ၀ ၾကည္ႏူးခ်မ္းေျမ႔ရျခင္း (ဒိဌဓမၼိက သုခ)အတြက္ လုံေလာက္ေသာ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားကုိ ေဟာျမြက္ေတာ္မူပါသည္။ တခ်ိန္တည္းတြင္ ထိုေလာကီရိပ္ၿငိမ္ စည္းစိမ္ဥစၥာတို႔ ပုိင္ဆုိင္ရရွိမွဳျဖင့္ အဓိကထား ဦးတည့္ရမည္႔ တမလြန္ဘ၀အဆက္ဆက္၌လည္း ၾကည္ႏူးခ်မ္းေျမ႔၍ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေရး (သမၸရာယိက သုခ) ကိုလည္း ညႊန္းျပေတာ္မူသည္။ တခ်ဳိ ့ထင္ျမင္ေျပာဆုိေနၾကသကဲ့သို႔ တမလြန္ေကာင္းစားေရးအတြက္ ယခုဘ၀ေကာင္းစားေရးကုိ စြန္ ့လႊတ္ရမည္ဟု ဘယ္ေတာ့မွ ဗုဒၶေဟာေတာ္မမူခဲ့ေပ။